måndag 18 maj 2015

En kritisk granskning av EU – från insidan


I fem år har jag arbetat i Europaparlamentet. Nu är jag fri och kan skriva min bok: Demokratifabriken – EU från insidan.

Här kommer du att kunna läsa om allt från champagnebjudningar mot hemlöshet till kaosartad lagstiftning, maktmissbruk, byråkratiskt vansinne och ett demokratiskt system i kris. Boken kommer också att ge perspektiv på de stora frågorna om Europa – och ge plats för många olika röster. Detta är en bok som är tänkt att att både roa och förfära.

Nu pågår insamlingen som skall göra det möjligt för mig att skriva och producera boken.

Du kan ge ditt bidrag genom att följa denna länk » » »

Om du vill veta mer om det praktiska upplägget, då klickar du här. »

Majoriteten av våra lagar och regler kommer från EU. Vår ekonomiska framtid ligger till stor del i EU:s händer. Samtidigt flyttas allt mer makt från medborgarna till politiken, från medlemsstaterna till EU och från de demokratiska institutionerna till icke-valda byråkrater. Allt detta måste exponeras, granskas och debatteras.

Genom att stödja bokprojektet får du inte bara boken – utan bidrar till att den blir spridd och läst av många fler.

Ge ditt bidrag genom att följa denna länk » » »

Tack på förhand!

Henrik Alexandersson
hax@bahnhof.se
www.henrik-alexandersson.se

(Om du av någon anledning inte kan eller vill lämna ett bidrag via Funded by Me – sänd mig ett mail till hax@bahnhof.se – så får du information om alternativa betalningskanaler.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar