måndag 25 maj 2015

Vad du kan göra för att avslöja EU:s galenskaper...

En afton i Europaparlamentet: Anna Hedh (S) håller anförande

I bortåt tio år har jag skrivit och bloggat om EU, ur ett kritiskt granskande perspektiv.

Vad jag förstår av den feedback jag fått, verkar de flesta hålla med mig i min kritik. Men jag har också fått en fråga, vars svar inte är helt uppenbart: Vad kan vi göra åt saken?

Vill du ha ett rimligare, mindre byråkratiskt och mindre klåfingrigt EU? Söker du argument för att Sverige skall lämna EU? Vill du att svenska folket skall få veta vad som sker i dess namn och för dess skattepengar? Vill du roas och förfäras över den härskande klassens feghet, arrogans och häpnadsväckande inkompetens?

Då skall du stödja bokprojektet "Demokratifabriken – EU från insidan" » » »

All förändring börjar med kunskap. I denna bok kommer du att få veta saker som vanliga media aldrig rapporterar, få inblick i en förfärande politisk beslutsprocess och möta aktörerna i EU-bubblan.

Med ditt stöd får du inte bara en e-bok. Detta projekt handlar om att göra en e-bok och en PDF tillgänglig för alla människor som är intresserade nog för att bryr sig. Som medfinansiär får du boken lite tidigare än alla andra – men bidrar framförallt till att sprida en kritiskt granskande e-bok om EU fritt till alla, fri att kopiera och dela med sig av under Creative Commons.

Du kan även stödja projektet genom att beställa pappersboken – och lämnar då ett ännu större bidrag till folkbildningen.

Organisationer, företag och andra med behagligt mycket pengar kan även ge ett VIP-bidrag, som innebär att jag kommer och talar om boken på ett möte, en konferens, för ett middagssällskap eller i något annat sammanhang.

Alla bidrag, stora som små är välkomna. Insamlingen pågår i knappt tre veckor till (mål 50.000 kr) och vi är nu drygt halvvägs dit. Kommer vi upp i det högre målet (70.000 kr blir det även en ljudbok.)

Bidra till folkbildningen om EU, lämna ett bidrag » » »

Svenska Dagbladets ledarblogg skriver tidningens politiska chefredaktör Tove Lifvendahl om projektet: Filantropi breddar samhällsdebatten »

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar